Lördag

Ikväll är jag och Baloo ensamma hemma. Har spenderat den på bästa sätt; tittat på reprisen av Pussicat Dolls/ Girlilicious eller vad det nu heter. Tre avsnitt efter varann med en pollypåse och ena handen i byxlinningen. Någonstans därimellan tog jag ut cykeln och körde ett varv med stackars Baloo som kämpade på för att hålla tempo. Nu sover han på golvet i sovrummet. Vi kom hem precis i tid för att se slutet på sista repris-avsnittet och vem som åkte ut. Så nu är man fullt uppdaterad! Den serien väcker samma tvångskänslor som med Top Model, man vill egentligen inte se men när man vet att det går kan man inte låta bli att zappa förbi och bara råka fastna..Jag vet inte varför.

En annan serie jag såg ikväll är Dragens Den på Tv8. Det är lite mer intelligent underhållning där folk med uppfinningar kommer och försöker sälja sina produkter till fyra "dragons" som är villiga att investera pengar i projekt de tror på. Se det! ;)

Satt vid datorn för ett par veckor sidan och var så sugen på att lyssna på Blackbird av Beatles och sökte på youtube och fann bland alla länkar Bobby Mcferrin. Shit! Jag har blivit helt såld på honom! Jag älskar allt han gjort och jag sitter och lyssnar om och om igen på alla hans framträdanden man kan hitta på youtube. Han är så grym!! Det är så energigivande att få se när en människa hittat så rätt i livet. Alltså att han har tagit fasta på talangen och gjort något så otroligt utav det och Jag får uppleva det med honom när jag sitter och lyssnar med gåshud på armarna. Jag blir så glad för hans och för alla lyssnares skull för (jag tror) det är för många som går med stora talanger men inte gör något av den. =) Favoriterna ni (eller du karin som är min enda läsare) ska kolla upp på youtube är:

 - Bye the sea
    - Drive, consert solo
       - Thinking about you body
       - Opportunity
     -  Ive got a feeling
    - Blackbird
  - Ava Maria

Om han kommer någorlunda nära Sverige ska jag fan försöka dra me någon och se honom. Någon frivillig? Kaaarin? =)

PS: En häftig låt han gör i Warsava med tre killar som spelar dragspel bör inte missas. Den heter Bobby Mcferrin in warsaw. DS

Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser faktiskt ut som att han kommer till Europa i sommar, men aldrig Sverige. Däremot gör han fyra spelningar i Norge på någon festival. Men även om det skulle vara värt resan åker Mike och jag till England typ dagen innan hans första konsert där. =(



Synd, hade varit kul/coolt att se live.



news.php?url=http://bobbymcferrin.com/wordpress/?p=19" rel="nofollow">http://bobbymcferrin.com/bobbynews.php?url=http://bobbymcferrin.com/wordpress/?p=19

2008-06-09 @ 10:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback