Måndag

Ny vecka, ny dag och ny-dushad! Ska stänga ner Swebus Tyresö ikväll och det är lugnt. Har en korv stroganoff i kylen som ligger och väntar på mig. Mums!

Helgen passerade fort i vanlig ordning. I fredags var vi på middag hos Mange och Agnes. Agnes gjorde en supergod kycklinggryta med pesta och klyftpotatis. Och som om inte det var nog hade hon gjort en hemlagad vit chokladmousse med hallon och kiwi! Jag hade ont i magen när jag kom därifrån, men det var det värt!

Nu ska vi bjuda igen på fredag så jag har gått och funderat hur fan man ska kunna toppa det där. Så igår när jag var ute och rastade dogsen slog det mig - Jag ska laga hemlagade miniköttbullar (med chili och vitlök) med färsk pasta och salsasås, och till detta ska jag fixa ihop en hemlagad vitlökssås på onsdag så den får stå och dra åt sig alla smaker! Jag tror det kan bli riktigt gott faktiskt! Och till efterrätt kanske det blir glass, maräng och chokladsås. Nått enkelt bara.

Och i lördags drog jag till Uppsala och hälsade på Karin & Mike. Det blev ett dygn med god mat, muffins och massa kaffe och cola. Så på söndagen när jag åkte hem mådde jag faktiskt lite illa, eller typ bara konstig invändigt. Inget ont om Karins mat eller så...det var nog sockret som fastnat i magen bara. =P

Såg en film med Rogge på söndagskvällen, Johan Falk - GSI. Jag skäms över svensk film!! Fy fan vilka tabbar dom gör hela tiden!! Filmen utspelar sig t.ex. i göteborg men inte en enda människa hade göteborsk dialekt. Jag minns inte alla fel jag hittade i soffan igår..men det var många! Blir eventuellt att vi ser Johan Falk II ikväll...den lär ju inte bli bättre, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback