Dagen före

Ja det går trögt med bloggandet. Lyckligtvis går det inte lika trögt med dieten och träningen. Det rullar på och jag mår bra. Förra veckan fuskade jag lite, stekta några miniköttbullar som jag åt tillsammans med en chokladshake. Det var så gott att det  hände två gånger till, senast igår efter träningen. Men vad fan. Några köttbullar kan väl inte vara hela världen? I lördags gick vi på bio så då blev det en mellan popkorn med bubbelvatten. Och jag gick 6500steg ist för 10 000 steg. Meeen jag unnar mig det!

Imorrn ska jag på mitt första gruppmöte och vad jag förstår är det då jag komemr få ställa mig på den magiska vågen. Det ser jag fram emot faktiskt! Jag känner ju att kläderna blivit större så men i vikten har jag stått i princip still hela förra veckan, ett par hundra gram lättare bara. Så jag hoppas att fettprocenten och muskelmassan ökat istället.

Igår var det ett så fantastiskt fint väder och jag vaknade halv åtta, klarvaken! Så jag gick upp och satte på kaffe, spelade lite zelda. Vid halv tio kände jag mig rätt klar med det så då tog jag ut hundarna och gick och gick och gick. Vid varje korsning tänkte jag "jo men jag kan faktiskt gå lite längre" och tog en avfart åt ett annat håll än hem. Så typ 2 timmar senare, 8600 steg senare (!) kom jag hem nöjd och belåten. Så resten av den dagen behöver jag inte anstränga mig för att komma upp i 10000 steg. Jo det blev en lite tårtbit igår också för pappa fyllde 60 år. Tyckte det var värt att fira. Så förra veckan gick i syndernas tecken men återigen, Det unnar jag mig! =)

Nu ska jag boka tid för ansiktsbehandling och fotvård innan vi sticker till Las Palmas i mars! Som belöning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback