Nytt år, nya tag!

Nu har det gått sådär lång tid sedan sist jag skrev något här. Så eftersom det är ett nytt år kör vi ny start på bloggen. Jag fick en insikt i december att jag vill börja styra vilken riktning mitt liv tar. Jag har länge levt  utan att kontroll, jag har låtit livet ta mig dit jag hamnar. Jag har varit rätt bekväm under skoltiden att ha allt planerat åt mig, sen när jag blev vuxen och skulle bestämma själv valde jag att låta saker bara hända precis som förut. Problemet har väl egentligen varit att jag inte tagit tag i saker från början utan bara hängt med. Vardagsmotionen har minskat sen jag tog körkort och jag äter vad jag vill och tänker inte långsiktigt. Så man har ju gått upp X antal kg och jag mår inte speciellt dåligt utav det men jag skulle nog känna av det mer om jag skulle träna/springa vilket jag inte gör idag. Sen tror jag väl långsiktigt att övervikt och brist på motion kommer att skada mig längre fram när jag blir äldre. Så jag har bara att vinna på att ta tag i hälsan! Men det sitter ju en liten jävel på axeln som tycker det här är för jävligt. Den lilla jäveln tror att jag aldrig kommer att må och leva så gott som jag gjort hittills medan det sunda förnuftet säger att jag bara kan må bättre.  

Hursom helst så har jag skrivit in mig hos Itrim! Nytt liv, ny start. Jag är emot jojobantning så det här ska bli en ny livsstil! Men jag är sjukt nervös inför det hela. Men jag tänkte köra dagbok här på bloggen för att dokumentera denna resa jag ska starta. Jag har för mig att jag skulle börja 14/2 så jag har en månad på mig att äta det jag vill! På lördag blir det tv-spel och godis med min goda vän Jeanette. Kanske en av mina sista tv-spel och godishelger? Nja..kanske ett par helger till fram till 14/2 ioförsig.

Jag ska genomgå en hälsoanalys (ångest!) och konditionstest (ångest x2!). På hemsidan kan man enkelt räkna ut hur mycket man bör gå ner. Jag ska gå ner ca 48kg då´ra... Det är lika mycket som en 7m lång gummibåt väger tydligen, så det är vad jag går runt och bär på! Vad fan ska jag träna för?! Jag måste ju vara stark som en oxe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback