Vecka 2

Jag är så dåååålig på att blogga!! Jag får för mgi att det är så fantastiskt att dokumentera det som händer men jag kommer aldrig till skott och hittar roligare saker att göra som att titta på tv... Meen jag kämpar på med bloggandet för det kommer vara skitkul att läsa om nått år eller två.

Dieten och träningen har gått så fantastiskt bra sen jag startade 16/1-2012. Att dricka shakes och en jävla massa vatten istället för att springa var och varannad dag i mataffären och handla på tom mage för att i sista stund råååka gå förbi chipshyllan..och sen måååste jag ju passera godishyllan på vägen till kassan där även all glass finns...istället för att laga mat i en timme och sen förtära alldeless för mycket för att sedan ligga i soffan med en svullen mage och ingen ork när det drar ihop sig att ta hundarna. Det är så värt att dricka shakes!! Jag vill ju inte byta för evigt för att laga mat är kul och få njuta av god mat är en underbar känsla. Men jag är så glad att jag mentalt är så redo för den här omställningen. Jag hade mina tvivel och kände oro för vad jag gett mig in i men jag var nog mer redo än vad jag själv visste.

Jag och Roger har köpt en allmenacka där vi varje söndag ser på våra arbetsscheman vilka dagar kommande vecka vi ska träna (3gg/vecka). Funkar skitbra det med. Jag går till och från jobbet och sen en lång promenad med hundarna på kvällen så jag ligger i snitt på 11 000 steg om dagen vilket är över mitt dagliga mål på 10 000. =)

Känner ingen hunger, första veckan var jag trött och hade lite ont i huvudet men jag har inget sockersug, inget saltsug. Försöker undvika att gå i närheten av mat för att slippa andas in allt gott jag missar nu. Men jag kommer ha massor av måltider att se fram emot i mitt liv. Jag viger 3 månader åt det här och tänker ge 110% för nu ska jag fasen gå ner till en vikt jag är bekväm i och börja shoppa i vilka klädbutiker jag vill!! Jag kommer inte ha nått emot en kamera för jag har ingeting att dölja längre. Den friheten längtar jag efter och den sporrar mig att fortsätta.

Jag har redan gått ner 8kg på 1½ vecka. Är helt sjukt vad fort det gått. Känner redan att mina arbetskläder börjar bli luftiga. Skulle till frissan idag för att belöna mig och jag satte på mig ett par sturörsjeans som annars varit så jävla tajta, idag var dom nästan pösiga!

Det här kommer bli en fantastisk vår och fortsättning på mitt liv! Det känner jag på mig!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback